Verkkoluennot jäsenyhdistyksille

Verkkoluennot jäsenyhdistyksille

22.04.2020

Opitaan uutta yhdessä

Kokoonnutaan yhteeen poikkeusaikanakin!

Tarjoamme jäsenyhdistyksillemme etäyhteyden avulla toteutettavia luentoja. Luennot pidetään Microsoft Teams:n kautta. Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki ja kirjautumisohjeet. Omalla koneella tai puhelimella ei tarvitse olla Teams-sovellusta asennettuna. Tilaisuuden päätteeksi lähetämme aineiston sähköpostitse.

Kesto  1 h 
Hinta    jäsenyhdistyksille 130 €.

Kotivara

Kotivaralle voi tulla yllättävä tarve sairastumisen, tapaturman tai yhteiskunnallisen häiriötilanteen sattuessa. Häiriötilanteissa pärjääminen vaatii kotitalouksilta varautumista, jonka keskeinen kulmakivi on kotivara. Kotivara on eräänlainen varajärjestely, jonka avulla voidaan lieventää häiriöiden aiheuttamia haittoja ja helpottaa arjen sujumista vaikeassakin tilanteessa. Jokaiseen kotiin sopii omanlaisensa kotivara.

 65 + Elinvoimaa ja virkeyttä ruoasta

Tiedätkö, miten ikääntyminen vaikuttaa ravintoaineiden tarpeeseen? Saatko tarpeeksi proteiinia? Riittääkö omena päivässä takaamaan riittävän C-vitamiinin saannin? Kun ikää karttuu, kannattaa ruokailuun kiinnittää erityistä huomiota. Hyvä ravitsemustila tukee toimintakykyä ja elämänlaatua. Puutteellinen ruokavalio kiihdyttää toimintakyvyn heikkenemistä ja haurastumista, huonontaa vastustuskykyä ja voi johtaa sairasteluun. Se voi myös lisätä masennusriskiä ja nopeuttaa muistisairauden etenemistä

Luennolta saat käytännönläheisiä vinkkejä terveyttä tukevaan ruokailuun. Tieto on tärkeää jokaiselle itsestään huolehtivalle yli 65-vuotiaalle, ikääntyvien parissa työskenteleville tai sinulle, joka huolehdit ikääntyvän lähimmäisen ruokataloudesta.

Apetta aivoille – avaimet aivoterveyteen

Luennolla kuulet miten voit omilla elämäntavoillasi vaikuttaa aivoterveyteen. Luennolla keskustellaan muistisairauksien ennaltaehkäisystä, aivojen hyvinvoinnin uhkatekijöistä sekä miten ruokavalinnoilla voi tukea aivoterveyttä.

Superruokaa Pohjolasta

Pohjoismaissa on viime aikoina tutkittu täkäläistä ruokavaliota perusteellisesti. Terveelliseen Pohjolan ruokavalioon kuuluu säännöllisesti metsämarjoja, kaaleja, kalaa, rypsiöljyä sekä täysjyväviljaa, ja lihaa syödään vain vähän.

On havaittu, että jos noudatetaan suositusten mukaista Pohjolan ruokavaliota, sillä on hyviä vaikutuksia niin verenpaineeseen kuin veren rasva-arvoihinkin. Myös kakkostyypin diabeteksen vaara vähenee. Lisäksi ruokavalio auttaa painonhallinnassa. Todelliset terveysvaikutukset löytyvät läheltä. Superruokia ei tarvitse etsiä kaukomailta, sillä Pohjolan metsät, järvet ja pellot ovat niitä pullollaan.

Luonnollisesti herkullista – luonnonyrtit ja villivihannekset

Kevät ja alkukesä on luonnonyrttien parasta sesonkiaikaa. Luonnonyrteistä saat ilmaista, herkullista ja terveellistä makua ruokiin. Luennolla käsitellään yleisimpien luonnonyrttien tunnistusta ja poimintaa, luonnonyrttien käsittelyä, keruuvälineistöön tutustumista ja saat vinkkejä luonnonyrttiruokien valmistukseen.

Luentojen järjestämiseen saadaan avustusta opetus- ja kulttuuriministeriöltä.

Varaa aika omalle yhdistyksellesi:

Uusimaa: Suvi Malin p. 0400 682 334
Häme: Jenni Kunnaala p. 040 528 8610 ja Satu Nokkonen p. 040 574 9337
Kymenlaakso ja Etelä-Karjala: Hannele Veteli p. 040 709 2492
Pirkanmaa: Outi Penttilä p. 040 719 8959

etunimi.sukunimi@maajakotitalousnaiset.fi

 

Tapahtuman ajankohta: 22.04.2020 09:00

Jaa

Tapahtuman henkilöt

Palvelut